FAQ
Flowbird to usługa dla kierowców, która umożliwia wnoszenie opłat za parking za pomocą aplikacji mobilnej lub strony www.
Drużyny kontrolerskie posiadają urządzenia mobilne za pomocą, których sprawdzają czy dany pojazd posiada wniesioną opłatę parkingową. Identyfikują kierowców po numerach rejestracyjnych. Nie musisz drukować bieltu parkingowego ale niektóre miasta wymagają byś oznaczył pojazd naklejką lub kartą z napisem Flowbird. Możesz pobrać naklejkę stąd lub udać się do siedziby strefy gdzie odbierzesz ją za darmo. Chcesz sprawdzić historię parkowania lub otrzymać naklejkę? Wejdź na: my.flowbirdapp.com
Tak możesz uruchomić aplikację Flowbird w dowolnej miejscu i rozpocząć parkowanie w dowolnej lokalizacji gdzie działa flowbird. Jesteśmy obecni nie tylko w Polsce ale także w Belgii, Francji Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii a nawet USA i Australii. . Sprawdź na naszej stronie gdzie zapłacisz za parking z Flowbird.
Płatności w aplikacji
Tak płatności z aplikacji Flowbird cechują się wysokim bezpieczeństwem. Nasz system posiada certyfikację organizacji Payment Card Industry (PCI DSS) na najwyższym poziomie jaki posiadają banki i inne instytucje finansowe.
Rejestracja i pobranie aplikacji jest bezpłatne.
Załóż konto szybko i wygodnie na my.flowbirdapp.com albo pobierz aplikację z Google Play (Android) lub Apple AppStore (iPhone).
Dodaj numer rejestracyjny pojazdu, którym chcesz zaparkować a aplikacja przy pierwszej transakcji poprosi Cię o wprowadzenie danych swojej karty debetowej/kredytowej. Dane karty zostaną bezpiecznie zaszyfrowane i zapisane abyś nigdy więcej nie musiał ich wprowadzać. Przy wyborze i zakupie biletu parkingowego z flowbird płacisz standardową stawkę za parkowanie ustaloną przez miasto lub operatora parkingu (prywatny operator, samorząd, uniwersytet, szpital itp.) w miejscu, w którym Państwo parkują.
Dyrektywa w sprawie usług płatniczych (PSD2) wprowadza wyższe standardy bezpieczeństwa dla płatności internetowych w celu zwiększenia zaufania konsumentów do zakupów online. Dodatkowe środki zmieniają proces uwierzytelniania 3D Secure. Tak więc od 29 kwietnia 2021 roku przy zakupie biletu parkingowego może być konieczne ponowne uwierzytelnienie się jako posiadacz karty płatniczej wprowadzonej do konta flowbird.
Uwierzytelnienie jest uważane za silne, gdy łączy w sobie dwa z trzech następujących elementów:
- element, który znasz tylko Ty (hasło, tajny kod, itp.)
- element, który posiadasz tylko Ty (Twój telefon komórkowy poprzez aplikację Twojego banku, karta bankowa, itp.)
- cecha biometryczna (odcisk palca, rozpoznawanie głosu itp.)
Silne uwierzytelnianie ma zastosowanie w trzech przypadkach:
- Dostęp do strefy klienta;
- Płatność online;
- Wszelkie działania online wiążące się z ryzykiem oszustwa (takie jak zmiana adresu)
Zarządzanie kontem
Podczas rejestracji konta prosimy o upewnienie się, że wszystkie wymagane pola zostały wypełnione poprawnie. Jeśli to nie rozwiąże problemu, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta poprzez wypełnienie i wysłanie tego formularza
Podczas rejestracji należy podać numer rejestracyjny pojazdu, który zamierzają Państwo zaparkować. Na późniejszym etapie możesz dodać/zarejestrować inne pojazdy na swoim koncie.
Tak, możesz zmienić numer telefonu jak i inne dane po zalogowaniu się na my.flowbird.com
Bieżące transakcje nie są wyświetlane w sekcji historii, ale na stronie bieżących transakcji. Twoja najnowsza transakcja będzie wyświetlana w historii transakcji po wygaśnięciu.
Jeśli na swoim koncie w serwisie Flowbird wybrałeś opcję wysyłania SMS-ów z przypomnieniami, będą one wysyłane automatycznie po dokonaniu transakcji parkingowej. Aby uniemożliwić wysyłanie SMS-ów z przypomnieniami, należy zmienić wybrane opcje w ustawieniach urządzenia.
Jeśli nie popełniłeś błędu z numerem telefonu lub adresem e-mail, podczas wprowadzenia, oznacza to, że informacje te są prawdopodobnie już podane na innym istniejącym koncie.
Jeśli już utworzyłeś konto z tymi samymi informacjami, musisz albo zmienić dane logowania lub usunąć stare konto.
Jeśli nadal masz problemy, skontaktuj się z naszym zespołem obsługi klienta, wypełniając i wysyłając ten formularz.
W celu usunięcia konta i swoich danych prosimy o kontakt z naszym zespołem obsługi klienta poprzez wypełnienie i przesłanie tego formularza.
Po 3 nieudanych błędnych próbach wpisania hasła/kodu PIN, Twoje konto zostanie zablokowane. Kod PIN/hasło można zresetować za pomocą opcji "zapomniałem kodu PIN lub hasła"
Aplikację Flowbird można pobrać z różnych wersji Apple Store (iOS/iPhone) i Google Play Store (Android). Usługa jest obecnie dostępna w wielu krajach min oprócz w Polsce także w : Belgii, Francji, Holandii , Litwie, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwecji . Jeśli Twój smartfon nie jest podłączony do tych sklepów, nie będziesz mógł wyświetlić aplikacji.
Korzystanie z usługi
Niestety na tym etapie nie można anulować ani zmienić Państwa transakcji parkingowej. Muszą Państwo wykonać i dokonać płatności za kolejną ważną transakcję parkingową z prawidłowym kodem lokalizacji. W przeciwnym razie otrzymają Państwo wezwanie do zapłaty za parkowanie lub opłatę dodatkową (mandat).
Firma Flowbird nie jest odpowiedzialna za otrzymanie przez Ciebie zawiadomienia o opłacie parkingowej lub karze.
Zawsze sprawdzaj, czy Twoja transakcja parkingowa została potwierdzona i/lub czy znajduje się w historii transakcji na Twoim koncie Flowbird. Musisz sprawdzić, czy wszystkie szczegóły i informacje (tablica rejestracyjna i miejsce parkowania) dostarczone przez Ciebie przed rozpoczęciem parkowania są poprawne. Jeśli otrzymasz karę i uważasz, że Twoja sesja parkowania została prawidłowo potwierdzona masz prawo odwołać się bezpośrednio do operatora parkingu w miejscu, w którym zaparkowałeś. W trakcje składania odwołania przedstawić dowód/szczegóły dokonania płatności za parking.
Jeśli wybrałeś opcję powiadamiania e-mail, otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem transakcji parkingowej. Jeśli nie wybrałeś opcji powiadomienia e-mail, możesz zweryfikować opłaconą sesję parkingową w sekcji Moje sesje. Nie powinieneś uznawać transakcji parkingowej za udaną jeśli nie widzisz jej w sekcji Moje sesje zakładka Aktywne.. Po upływie okresu parkowania transakcja płatności za parkowanie pojawi się w zakładce Historia.
Jeśli zaznaczyłeś opcję otrzymywania wiadomości push z powiadomieniem o wygaśnięciu sesji parkingowej, wyślemy Ci z wyprzedzeniem przypomnienie.
Na stronie w my.flowbird.com w zakładce Twoje Konto/Historia możesz wybrać i wyeksportować historię transakcji opłaconych sesji parkingowych.